Raportova recenzija nedjeljom | The Flash: Najbrži čovjek na svijetu vodi nas u multiverzum

Čini se da u svijetu superheroja svi imaju tužnu prošlost. Batman je mlad izgubio roditelje, provalnik je ubio Spider-Manovog ujaka, a Kapetan Amerika ne može naći djevojku jer je besmrtan i oni uvijek umiru.

Transformers: Rise of the Beasts

Succession

The Little Mermaid

Fast X

Citadel

Barry Allen (Ezra Miller), živahni alter-ego munjevitog borca protiv zločina The Flash, ima za ispričati sličnu tužnu priču. U njegovom istoimenom solo debiju, flashback pokazuje kako njegovu majku ubija misteriozni stranac dok je on samo nekoliko soba dalje. Povrh svega, okrivljuju Barryjevog oca, zatim ga odvode u zatvor i ostavljaju ga da odrasta sam.

Preskočite malo naprijed, do mjesta gdje film počinje, a dvadeset i nešto godišnji Barry bori se da uravnoteži svoj radni vijek forenzičkog hemičara sa svojim drugim životom najbržeg lovca u Gotham Cityju. Usred razgovora na zabavama može odšetati do kupaonice, a da to niko ne primijeti, što je korisno, ali ako Barry ne nosi svoje sjajnocrveno odijelo otporno na toplinu, izgorjet će u plamenu – i nekako uspijeva zakasniti raditi. Ni on ne može obuzdati vezu zbog svih tajni koje čuva.

Stvari postaju još teže kada Barry otkrije da može sprintati natrag kroz vrijeme. Treba li upotrijebiti svoje moći da promijeni historiju i spasi svoje roditelje? Ili, kako savjetuje njegov prijatelj Bruce Wayne, je li previše riskantno miješati se u multiverzum? Slijedi smiješna, akcijom nabijena i, naravno, brza avantura – s iznenađujuće pokretnim emocionalnim središtem.

Jedna od stvari koja čini The Flash dobrim je koliko dobro rade vremenske stvari. Filmovi o superjunacima često koriste putovanje kroz vrijeme kako bi riješili neki nejasni problem koji se urušava svemirom (Doctor Strange) ili kao izgovor za natrpavanje glumaca iz različitih serija (X:Men – Days Of Future Past). Flash čini nešto od potonjeg, ali se fokusira na osobni i mnogo bliži motiv. Ko ne bi želio spriječiti da mu mama umre? Ubacite nekoliko sjajnih glazbenih trenutaka s nekim ozbiljno cool CGI-jem i potencijalno dosadni element naučne fantastike postaje najjači adut filma.

Ako vas ništa od toga ne potakne, onda The Flash također ima neka ne tako tajna oružja. Ben Affleck i Gal Gadot vraćaju se, nakratko, kao Batman i Wonder Woman. A kad Barry naiđe na drugačiju stvarnost, Sasha Calle se otkriva kao Supergirl, čiji alternativni Kriptonac dijeli mračnu narav i snažan udarac njezinog rođaka Supermana. Najbolje pojavljivanje ipak je već opsežno reklamirano. Michael Keaton posljednji je put glumio najvećeg detektiva na svijetu prije 30 godina u nastavku Tima Burtona Batman Returns iz 1992., pa kada je objavljeno da Keaton ponovno navlači plašt za The Flash, svi su otkačili.

On ne razočarava. Igrajući lik mudrog starog oca Millerovom Flashu, smiješi se i mršti se kroz sve klasične linije ("Ja sam Batman", "Hoćeš da luduješ? Hajde da ludujemo!"), dok izlazi iz sjene i gađa negativce svojim slavnim Batarangom. Film bi i bez njega bio dobar, ali malo dinamike Mračnog viteza ne škodi.

Iznenađujuće, budući da je Flash tako briljantan, DC-u zapravo zadaje malu glavobolju. Novi šef studija, James Gunn, trenutno planira ponovno pokretanje svemira stripova koji možda neće uključivati ovaj lik. Dodajte tome Millerove još više publicirane lične probleme i loše prihvaćen film mogao bi pružiti savršenu priliku da on (i loši mediji) odjure u zalazak sunca. S obzirom na dobre kritike i potencijalni porast na blagajnama, to sada izgleda malo vjerojatno. Flashova budućnost počinje izgledati mnogo blistavije od njegove prošlosti.