NETFLIX NASTAVLJA FRANŠIZU

Raportova recenzija nedjeljom | Griselda: Sofia Vergara je “kraljica kokaina”

Netflixova najnovija serija koja bilježi jedan aspekt "Rata protiv droge" možda nema službene veze s izuzetno popularnim Narcosom, ali Griselda sigurno ne gubi vrijeme prije nego da do znanja publici da ih čeka slična vožnja, gdje šokantno nasilje i dramatični obrti žive uz dramatičnu interpretaciju priče iz stvarnog života.

Bob Marley: One Love

Mr. and Mrs. Smith

Argylle

Fargo

Reacher

Premijera Griselde počinje citatom Pabla Escobara: "Jedini muškarac kojeg sam se ikada bojao bila je žena po imenu Griselda Blanco." Započinjanje serije na ovaj način je pametan, efikasan trik; ne samo da uspijeva povezati emisiju s Narcosom (koji dijeli veliki dio svog kreativnog tima s Griseldom) i odmah ukrade malo sjaja iz te serije, već također uspostavlja očekivanje da će Griselda, koju glumi Sofia Vergara, biti jednako uvjerljiva i prijeteća kao što je Wagner Moura bio kao Pablo Escobar.

Naravno, postoji rizik da Netflix napravi poređenje između nove emisije i one koja je bila toliko popularna. Polaže pravo na određeni nivo kvaliteta. Ali opklada se isplati, jer je Griselda odličan dodatak Netflixovoj rastućoj biblioteci drama o trgovini drogom.

Griselda — koju su kreirali šouruner Narcosa Eric Newman, kokreatori Narcosa Doug Miro i Carlo Bernard i izvršna producentica Silo Ingrid Escajeda — uzima bilješke od Narcosa, naravno, ali također evocira i druge popularne kriminalne drame koje su, u ovom trenutku, utkane u samu prezentaciju serija o trgovini drogom na TV-u. Postoje nagovještaji Goodfellasa (snimci praćenja, narativna struktura) i Scarfacea (Vergarin promjenjivi nastup u šest epizoda) zajedno sa poznatom vibrom Narcosa, ali serija se zapravo ne oslanja na ove utjecaje, umjesto toga nudi priču koja ide uz one druge serije i filmove, ali ima svoju vibru.

Kada prvi put sretnemo Griseldu Blanco, ona je ranjena i bježi od muža, odvodi svoju djecu iz Kolumbije i odlazi da živi kod prijatelja u Miamiju, gdje može započeti novi život. Uprkos uvjeravanju da napušta život trgovine drogom, Griselda pokušava uspostaviti život za sebe u Americi prodajom jednog kilograma kokaina koji je prokrijumčarila u Sjedinjene Američke Države u koferu svog djeteta. Naravno, ne postoji takva stvar kao što je prodati jedan kilogram kokaina i onda odjahati u zalazak sunca, a ono što slijedi je priča od šest epizoda koja prikazuje Griseldin put ka uspostavljanju narko-carstva i postaje "Kraljica kokaina" u Miamiju, zajedno sa zaraćenim narko-bandama, šmrkljavim doušnicima, vladinim doušnicima i obiljem krvavog nasilja.

Da budemo jasni, Griselda ovdje zapravo ne izmišlja ništa novo. Ovih šest epizoda predstavlja prilično standardni narativ, dok gledamo kako Griselda posrće kroz svojih prvih nekoliko poslova s drogom u Miamiju prije nego što je na kraju izgradila svoje samopouzdanje i postala prijeteća figura u svijetu trgovine drogom. Jedna od mana ograničene serije je to što može pokriti određene teritorije u šest epizoda, što ostavlja osjećaj da su neke priče požurene, a neke Griseldine motivacije nedovoljno istražene. Ako znate nešto o pravoj Griseldi Blanco, znate da je njen život ispunjen detaljima koji bi dodali dubinu i realizam liku prikazanom ovdje, i teško je zanemariti da većina onoga što je izostavljeno, konkretno bilo šta o njenom djetinjstvu, ostavlja ovu specifičnu priču  bez bogatijeg istraživanja likova.

Uz to, Vergara nadoknađuje većinu rupa u motivaciji svog lika, prepuštajući se dramatičnoj predstavi koja je miljama udaljena od njene najpoznatije uloge u seriji Moderna porodica. Vergara briljantno mijenja oblik kroz ovih šest epizoda, prikazujući Blanco najprije kao ranjivu, ponekad nespretnu, ali i samouvjerenu ženu, prije nego što je pretvara u moćnog narko-bosa čije bi nemilosrdne ambicije mogle završiti kao njezina propast. To je magnetična predstava koja podiže poznato pripovijedanje i čini Griseldu obaveznom za gledanje za sve ljubitelje žestokih kriminalističkih drama.