Pitanje ljudi i majmuna u egzistencijalnom sukobu ponovno se pojavljuje u novom "Kingdom of the Planet of the Apes", ovaj put sa naučno-fantastičnom avanturom o odrastanju koja je dio vizuelno zapanjujuće izgradnje svijeta više promišljenije nego koherentnije.
Ostale recenzije:
Godzilla x Kong: The New Empire
“Kingdom of the Planet of the Apes” nastavak je zvjezdane trilogije “Apes” koju vodi legendarni vođa čimpanza Caesar Andyja Serkisa, smješten u krajolik u kojem su ljudi podivljali dok superpametni majmuni vladaju zahvaljujući virusu kojeg je čovjek napravio. Režiser Wes Ball ("Maze Runner") dokazana je roba u postapokaliptičnom prostoru, a "Planet of the Apes" ima za cilj unijeti velike ideje u raskošnu atmosferu blockbustera, iako taj potez završava opterećen vlastitim ambicijama.
Novi “Majmuni” smješteni su “mnogo generacija kasnije” nakon smrti Caesara, ljubazne i suosjećajne vrste koja je vjerovala da bi ljudi i majmuni jednog dana mogli živjeti zajedno. Njegov se duh nadvija nad "Kraljevstvom", u čijem je središtu naivna mlada čimpanza po imenu Noa (kojeg glumi Owen Teague) i Zemlje na kojoj je priroda povratila zemlju. Noa i njegovi prijatelji, Anaya (Travis Jeffery) i Soona (Lydia Peckham), spremni su za veliki dan u svojim životima među klanom Orlova – koji se tako zove zbog ptica koje uzgajaju. Ali miran život u njihovom selu poremećen je brutalnim napadom horde maskiranih majmuna, koji spaljuju Noin dom i ostavljaju ga da umre.
Noa se budi, pretučen i zaklinje se da će spasiti svoje prijatelje i porodicu koji su oteti, a prvo se sukobi s Rakom (Peter Macon), mudrim orangutanom koji živi prema Caesarovim idealističkim uvjerenjima. Oni upoznaju mladu osobu po imenu Mae (Freya Allan), koja je isprva nepovjerljiva prema svojim novim saveznicima sve dok je oni ne spase od istih velikih zlih majmuna koji su zapalili Noino selo.
Trojac saznaje da su ti zlikovci siledžije za tiranskog bonoba Proximusa Caesara (Kevin Durand). Vladajući obalnim kraljevstvom majmuna, Proximus je uzeo Caesarovo ime, ali izvrće njegove riječi kako bi natjerao svoje zatvorenike da razbiju veliki trezor i dođu do tajanstvenog ljudskog blaga. On je i obožavatelj čovječanstva i simbol naše urođene okrutnosti u obliku majmuna.
Kao i u prethodnim filmovima, glavna atrakcija su sami majmuni, računalno generirana majmunska čuda koja uranjaju publiku u svoj svijet. Izgledaju bolje nego ikad, s Noinim suznim očima koje donose toliko krhkosti i emocija u krupnom planu nakon tragične scene, a čarobnjaštvo motion capturea, prepoznatljivi aspekt ovih novih filmova o "Majmunima", djeluje revolucionarnije nego ikad.
U isto vrijeme, niko od glavnih igrača u "Kraljevstvu" ne doseže istu razinu glume ili osobnosti kao Serkisov Caesar. To je, međutim, iznimno visoka letvica, a postoje i neki prilično sjajni majmuni: Teagueov Noa vam se sviđa zbog njegove nevolje, dok Macon od Rake pravi kradljivca scena s dobrom dušom. Allan, redoviti gost u Netflixovom "The Witcheru", također blista u ulozi čovjeka koji je kompliciraniji nego što se čini.
Rani filmovi "Majmuni" iz 60-ih i 70-ih definirani su žanrovskom inovacijom i šokantnim završecima, a filmovi o Caesaru bili su jednostavno sjajna dobro ispričana priča. “Kraljevstvo” je manje samouvjereno u pripovijedanju: istražuje teme ostavštine i suživota vrsta s radnjom prepunom metafora koja se čini predugom u 2 i po sata, i traži više izlaganja na početku prije nego što kasnije pretjera. Film u konačnici zadovoljava svojim krajem, iako naglašava filozofiju i poruku umjesto logičnih narativnih izbora.
"Kingdom of the Planet of the Apes" ispunjava većinu okvira za dugogodišnje fanove "Majmuna", a početnici ne trebaju nikakvu prethodnu zadaću jer je to samostalna priča koja se uglavnom sama objašnjava. I kao ljudi, suosjećate sa samim majmunima na ekranu, jer sve je bilo malo bolje dok je Caesar bio u blizini.