Film

Raportova recenzija nedjeljom | Knock at the Cabin: Spasi porodicu ili spasi čovječanstvo

Pohodi M. Nighta Shyamalana na adaptaciju tuđeg materijala nisu uspjeli s "Old", ali su znatno bolji s "Knock at the Cabin", oštrim i jezivim trilerom temeljenim na romanu Paula Tremblaya. Ekonomično ispričan i pametno kalibriran da maksimizira svoju klaustrofobičnu okolinu, jedan je od najučinkovitijih filmova koje je režiser napravio od sredine svoje karijere, što ga čini vratima koja vrijedi otvoriti.

Iako ograničena priroda radnje ima nešto zajedničko sa Shyamalanovim ranim filmom o invaziji vanzemaljaca "Signs", premisa Tremblayeve knjige (pod naslovom "The Cabin at the End of the World") u ovom obliku više nalikuje "The Rapture”, uznemirujućem razmišljanju Michaela Tolkina iz 1991. o izgledima apokalipse.

Ostale recenzije:

The Banshees of Inisherin

Babylon

Pale Blue Eye

Operation Fortune: Russo de Guerre

The Fabelmans

Odmah upuštajući se u radnju, film počinje sa sedmogodišnjom Wen (Kristen Cui) i njezina dva oca, Ericom i Andrewom (Jonathan Groff i Ben Aldridge), na odmoru u udaljenoj kolibi kada stignu četiri stranca, upozoravajući ih da suočiti se s "teškim odlukama, užasnim odlukama".

Navodni vođa grupe, glomazni Leonard (Dave Bautista iz "Čuvara galaksije"), objašnjava da njih trojica moraju odabrati jednog člana porodice koji će umrijeti i sami ga ubiti. Ako ne poduzmu ovu žrtvu, svi ostali na svijetu će umrijeti.

Priznajući da prikazani scenarij zvuči suludo, Leonard i društvo nastoje uvjeriti svoje taoce pružajući dokaze u obliku tragedija (pošasti, kako ih nazivaju) koje se pojavljuju svaki put kad Eric i Andrew odbiju djelovati. No, naravno, svaka racionalno nastrojena osoba imala bi velike sumnje, s tim da Andrew posebno vidi četvorku – koji se jako trude humanizirati – kao da su pristali na poremećeni kult sudnjeg dana.

Dijeleći scenarističke zasluge sa Steveom Desmondom i Michaelom Shermanom, Shyamalan otvara priču (uzimajući si neke ključne slobode) lukavim korištenjem flashbackova u zajednički život Erica i Andrewa, od upoznavanja roditelja preko usvajanja Wena do suočavanja s homofobijom.

Taj posljednji aspekt donosi dodatnu razinu nepovjerenja u ono što se događa, s Andrewom koji je to vidio izbliza i oprezan da je neka skrivena zlonamjernost u srcu ove bizarne situacije.

Što je najvažnije, u napetih 100 minuta, "Knock at the Cabin" zna koliko treba trajati, jer bi čak 5 ili 10 minuta duži film potencijalno omeo ovu vrstu vježbe. Suzdržane izvedbe (Nikki Amuka-Bird, Abby Quinn i Rupert Grint zaokružuju glumačku postavu) potiču stalnu napetost, kao i izvrstan muzički rezultat Herdísa Stefánsdóttira.

Shyamalan je uživao u tako razmetljivom ranom uspjehu s “The Sixth Sense” i “Unbreakable” da je mali pad možda bio neizbježan, ali čak i dopustivši to, njegova kreativna nesvjestica bila je posebno izražena, uključujući usporedne izlete na televiziju. Ocjenjujući tu krivulju, s “Knock at the Cabin” i u manjoj mjeri “Split” i “Glass”, redateljeve teške odluke u zadnje vrijeme uglavnom su dale osjetno bolje rezultate.

Film je dostupan u Cineplexx i CineStar kinima