Raportova recenzija nedjeljom | The Banshees of Inisherin: Komedija od koje će vam biti loše – na dobar način

The Banshees of Inisherin

Staro prijateljstvo puca u središtu četvrtog igranog filma Martina McDonagha, The Banshees of Inisherin.

Smješten u 1923. na izmišljenom aranskom otoku Inisherin, režiser na akutan način uspostavlja zbunjenost blisko povezane seoske zajednice kada se naglas obznani neobičan prekid prijateljstva. "Jednostavno mi se više ne sviđaš", kaže Colm (Brendan Gleeson) Pádraicu (Colin Farrell) kada ga ovaj pita zašto ne ide s njim u lokalni pub. "Sviđao sam ti se jučer", Pádraic obrazlaže, nesposoban dokučiti istinu.

Babylon

Pale Blue Eye

Operation Fortune: Russo de Guerre

The Fabelmans

Glass Onion: A Knives Out Mystery

Pádraic se trudi razumjeti situaciju i opterećen je idejom da je ostavljen jer je dosadan. Ali on ne bi imao nikoga drugoga - čak ni svoju haotičnu i tihu sestru Siobhán (Kerry Condon) punu razumijevanja i tupavog mladića Dominica (Barry Keoghan), s kojim bi provodio svoje sate u čavrljanju osim s Colmom.

Pa ipak, Colm uvredljivo navodi svoj razlog - završio je sa satima besciljnog razgovora koje Pádraic nudi i radije bi to napustio kako bi se usredotočio na svoju muziku. Ne želi gubiti vrijeme koje mu je preostalo u ovom životu, a da ne ostavi trag. Niko se ne sjeća dobrih ljudi, podsjeća Colm Pádraica u jednom bolno napetom pijanom susretu. Sjećaju se umjetnosti. No, ako ga Pádraic ne pusti na miru i nastavi ga gnjaviti, Colm mu prijeti da će sam sebi odrezati jedan po jedan prst i ostaviti ga pred njegovim vratima. I tako, on to čini.

Samoozljeđivanje nije jedina neugoda za koju se McDonagh ovdje zakačio. Njegove dubine egzistencijalnog straha i muškog ega duboko kopaju. Banshees of Inisherin postavlja ovaj ishod kao predložak za integraciju kontrolirane ruralne irske priče koja nevidljivo raste da bi se transformirala u alegoriju o naciji koja se bori sama sa sobom.

Ako ste tek upoznali McDonaghov štih mračne komedije, Banshees je prilično prikriveni primjer režiserovog poprečnog pogleda na ljudsko postojanje. Ovdje donosi svoje najzrelije i najeliptičnije djelo do sada: njegova ustrajnost da zadrži iskre ljudskosti u ovim likovima nepogrešiva je. McDonaghova čvrsta kontrola nad postupkom uparena je s izvrsnom postavom glumačke postave i ekipe - sa skladateljem Carterom Burwellom i snimateljem Benom Davisom koji se ističu.

No McDonagh izvlači pobjednika u glumačkom ansamblu. Brendan Gleeson dobiva najbolje rečenice i isporučuje ih s ledeno hladnom neprozirnošću, a Colin Farrell svojim reakcijom na njih radi to bolje od bilo koga.

Farrellov portret čovjeka koji polako tone u dubine tuge, izdaje i gubitka dobrote prava je poslastica za gledanje - nijedna druga izvedba ove godine neće vam slomiti srce kao što to čine njegove scene s magaricom Jenny.

Kerry Candon je užitak kao njegova sestra, koja polako žudi za napuštanjem ovog ludila, a Barry Keoghan sa svojim govorom prijeti ukrasti šou. Teško je zamisliti The Banshees of Inisherin bez ove skupine izvrsnih glumaca koji gutaju McDonaghove jetke, žustre riječi na ekranu. Banshees of Inisherin djelo je divlje mudrosti i dosjetljivosti, ono koje će odbiti da vas ostavi po strani čak i ako ga se jako trudite otresti.

Film je dostupan na Disney+