Raportova recenzija nedjeljom | The Whale: Kako je biti otac i učitelj engleskog težak 272 kilograma

Darren Aronofsky (Requiem for a Dream, Black Swan) ponovno krasi velika platna s The Whale, svojom najnovijom psihološkom dramom temeljenom na pozorišnom komadu Samuela D. Huntera. Ovaj film prati 270 kilograma teškog učitelja engleskog koji se pokušava ponovno povezati sa svojom kćerkom tinejdžericom. Zvijezda filma? Nevjerojatan glumac kojeg možda dugo niste vidjeli na velikom platnu. Mišićavi akcijski junak iz 1990-ih i 2000-ih, Brendan Fraser, glumi pretilog pustinjaka u manjkavoj, ali iskrenoj drami koja prikazuje trijezan pogled na razorenu porodicu i putovanje kako bi se to popravilo.

Knock at the Cabin

The Banshees of Inisherin

Babylon

Pale Blue Eye

Operation Fortune: Russo de Guerre

Film utvrđuje mnogo o rutinama lika. Naš protagonist, Charlie, predaje virtualni kurs engleskog s isključenom kamerom, a njegov privatni život okružuje nezdravu hranu, masturbaciju i posjete njegove medicinske sestre i najbolje prijateljice, Liz (Hong Chau). Na mnoge načine, The Whale pregleda lika s fizičkim izgledom neuobičajenim za naše tipične filmske protagoniste. Dok će se malo ko povezati s njegovim izgledom, mnogi će se povezati s njim kao likom kroz njegove postupke i ono što osjeća o sebi. Nijansiran način na koji je njegov lik napisan omogućuje mu da bude univerzalan.

Njegova sklonost da drži kameru isključenom dok predaje svoj virtualni razred odražava njegovu nesigurnost u pogledu svog izgleda i strah od osude koju mu svijet daje. Njegova pretilost rezultat je njegovog lošeg mentalnog zdravlja, što pokazuje kako se nosi sa stresom udvostručivši sve nezdrave navike koje mu donose kratke trenutke radosti. Postoji plačljiva scena u kojoj vidimo zašto želi popraviti svoj odnos sa svojom kćerkom: želi učiniti jednu stvar kako treba sa svojim životom. Teme su ovdje široke, a snažan osjećaj filma The Whale za patos spušta ovaj lik na zemlju.

Aronofsky nudi suzdržanu prirodu filma. Kao i njegov prethodni film, mother!, većina filma je ograničena na jednu kuću. Scenski korijeni ovog filma su očiti, jer imamo malu skupinu likova s produženim scenama razgovora. Prizemna kvaliteta filma omogućuje da se većina režije Aronofskog temelji na izvedbi, a ne na blještavim vizualima ili trikovima kamere. Iako je njegov odabir kadrova izvrstan, ovo je jedno od njegovih smješnijih, tužnijih i jednostavnijih djela, u kontrastu s mnogim njegovim uznemirujućim filmovima.

Najslabija karika je Ellie (Sadie Sink), Charliejeva otuđena kćerka. Charlie i Ellie bi trebali biti emocionalna srž filma, ali Ellie je loše napisan lik. Ona je odvratna, jadna isprika ljudskog bića koje svaku rečenicu izgovara s određenom razdražljivošću i sarkazmom. Iako Sink izvrsno oživljava lik, malo je toga na stranici. Umjesto toga, njezin lik je arhetip drske tinejdžerice pojačane na maksimalno. Iako je njezin prezir prema ocu opravdan, njezini postupci nisu. Kada središnja emocionalna jezgra okružuje lik gotovo potpuno jednodimenzionalan, postaje izazovno brinuti se za Charliejev cilj.

Ali snaga ovog filma je Fraser, koji daje najbolju izvedbu godine. Prizemljen je i emotivan te je uključen u istraživanje kako bi saznao kako bi hodala osoba od 270 kilograma. Njegove 130 kilograma teške proteze izgledaju spektakularno, poboljšavajući Fraserovu izvedbu vrijednu nagrade. Hunterov scenarij omogućuje da svaki lik u filmu bude više nego što se čini na prvi pogled. Iako tu i tamo ima grubih rubova, Aronofsky je uspio osmisliti emocionalno nabijen film koji je progovorio gledaocima.

Film je dostupan u CineStar kinima