U oktobru 2020. godine Udruženje za prava životinja i okoliš EVA je u sklopu kampanje Veterinarskom fakultetu u Sarajevu poklonilo opremu u vidu 3D printera, te nekoliko tzv. modelskih alternativa korištenju životinja, čime je okončano štetno korištenje životinja u edukativne svrhe u ovoj instituciji. Projekat se nastavlja, te ove godine namjeravaju učiniti isto sa što više fakulteta na nivou Univerziteta u Sarajevu.
Ovo sve se dešava kroz Konferenciju o Humanim Inovacijama u Edukaciji “Ibrahim Arnautović”, koja se održala 30. i 31. oktobra 2020. godine, a ove godine u isto vrijeme će se održati još jedna, te je planirano da postane tradicionalna, godišnja konferencija. Konferencija je nazvana po profesoru, koji je 2003. godine izumio jednu alternativu na poziv InterNICHE, te dobio nagradu za istu. Profesor je ovaj svijet napustio 2013. godine.
31. marta 2021. godine je pokrenuta kampanja protiv testiranja na životinjama u svrhu proizvodnje kozmetike i sredstava za čišćenje. Ova kampanja je potkampanja generalne kampanje protiv eksperimenata na životinjama, a pokrenuta je outdoor kampanjom (bilbordi, city lights i LED screanovi) u Sarajevu, Tuzli, Zenici i Mostaru, na oko 30 lokacija, a sa porukom:
„Koliko boli tvoj make-up?“
Trenutnom kampanjom protiv testiranja na životinjama EVA želi skrenuti pažnju svim konzumentima u BiH o nepotrebnosti i okrutnosti testiranih proizvoda. Inače, proizvodi koji nisu testirani na životinjama nose “titulu” cruelty-free (bez okrutnosti), te ćemo tako nastaviti, sa ovim terminom.
Prilikom promocije kampanje, javno je postavljeno sljedeće pitanje:
Kada Vam neko kaže da je proizvod testiran na životinjama, šta prvo pomislite?
- Da je zeko namazan nekom kremom ili miš našminkan?
Istina je da se za proizvod koji se nanosi na oči ili oko očiju, proizvod testira tako što se životinji kiselina sipa u oči. Za šampone, farbe i drugo, kiselinom se natapaju uši zeca i psa, a za ostale kozmetičke proizvode se na obrijano krzno nanosi toksična kiselina.
Maida Šabeta, predsjednica Udruženja, pita: „Da li je zaista potrebno zbog novog šampona patiti životinju? Je li zaista potrebno kupiti proizvod koji je testiran na životinji, kada identičnog kvaliteta imamo proizvod koji nije testiran na životinjama?“
Nora Mahmutović, projekt menadžerica Udruženja, kaže: “Koliko je besmisleno i naučno irelevantno testirati na životinjama govori činjenica da sve veće firme u svijetu masovno odbacuju ove metode i da će, svi, kroz određeni period, vrlo brzo postati cruelty free.“
"U BiH je zakonski zabranjeno testiranje na životinjama u svrhu proizvodnje kozmetike i sredstava za čišćenje, ali je upitna implementacija zakona, te smo, skupa sa Cruelty Free Europe krenuli u tzv. inspekciju na svim nivoima, kako kroz direktnu komunikaciju sa proizvođačima, tako i sa nadležnim za provedbu zakona."
Ono što je bitno jeste da ljudi trebaju znati da ovu okrutnu praksu testiranja na životinjama svi možemo prekinuti, jednostavnim bojkotom. Kada kupujemo cruelty proizvode, tim činom ih finansiramo, i obrnuto.
Jednostavno - nemojte kupovati cruelty, pređite na cruelty – free.
Zerina Hodžić, projekt asistent Udruženja, kaže: „Sve dok ne prestanemo povrjeđivati druga živa bića, ostajemo divljaci jer divljaštvo nije ništa manje divljaštvo ako se događa u laboratorijama i naziva se medicinskim istraživanjem.“
Proizvođači kozmetike, koji ne testiraju proizvode na životinjama sada mogu koristiti in vitro metode za određivanje potencijalnog rizika za ljude sa vrlo visokom osjetljivošću i specifičnošću.
Kako znati da je proizvod cruelty free?
Hrvatska, Slovenija i Srbija su zakonski zabranili testiranje na životinjama u svrhu proizvodnje kozmetičkih preparata i sredstava za čišćenje, te su proizvodi iz gotovo cijele bivše Jugoslavije sigurni. Kad je u pitanju BiH, s obzirom na to da još uvijek ne znamo u kojoj mjeri je proveden zakon, a to ćemo znati kroz nekoliko mjeseci, možemo samo istaknuti da je formu, koju su proizvođači morali ovjeriti, a proces proizvodnje mi provjeriti, je jedino do sada popunila firma Dr. Pasha.
Za sve proizvode koji nisu porijeklom sa ovih prostora, provjerite na aplikaciji Bunny Free ili na web stranici https://crueltyfree.peta.org/, zatim na web stranici Cruelty Free International - https://www.crueltyfreeinternational.org/LeapingBunny
Ukoliko ne nalazite proizvod na listama javite nam se (Udruženje EVA) i mi ćemo u što kraćem periodu provjeriti da li je proizvod cruelty free.
Udruženje za prava životinja i okoliš EVA (EcoVegAnimals) djeluje i radi u pravcu ostvarivanja prava životinja i ostvarivanja veganske svijesti, ekološke revitalizacije Bosne i Hercegovine i izgradnje kapaciteta domaćih institucija, udruženja i privrednih subjekata u procesu evropskih integracija i u skladu s međunarodnim ekološkim standardima.
Web: ecoveganimals.com; veganfestsarajevo.com
Instagram: EcoVegAnimals
Facebook: EcoVegAnimals
kontakt: [email protected]
telefon: 033744454
http://ecoveganimals.com/eksperimenti-na-zivotinjama/
Credits
Autor outdoor kampanje: Andrea Mirnić
Fotograf: Danijel Ilić
Kampanja Udruženja za prava životinja i okoliš EVA