IT

Alexa je kolosalan neuspjeh za Amazon. Ove godine generirala je gubitak od 10 milijardi dolara

Alexa je neuspjeh za Amazon žena drži ruku pored usta i govori Alexi

Amazon je u procesu najvećih rezova radnih mjesta u svojoj povijesti jer plan je eliminirati njih oko 10.000. Rezultat je to problema koji stvara odjel vezan za Alexu, glasovnog asistenta čija pozicija na tržištu nije opravdala povjerenje kompanije kroz prihode. Alexa je neuspjeh za Amazon.

Gdje je zapelo

Naime, samo u prvom kvartalu ove godine, radilo se o oko tri milijarde američkih dolara gubitaka, dok su procjene za kompletnu 2022. na gubitku od oko deset milijardi! To dovoljno pokazuje koliko Alexa košta Amazon. I sve to stiže baš nakon objava da je Amazon Prime Video uspio premašiti Netflix po broju korisnika. Zašto je to bitna informacija?

Jer je Alexa dio Worldwide Digital grupacije u koju spada i Prime Video. Dakle, asistent koji je prije nekoliko godina bio istinski hit postao je teret zbog kojeg tone i ono dobro što se radi u odjelu. Gdje je zapelo?

S krajem 2019. u Amazonu su imali plan širenja mogućnosti koje Alexa nudi. Zamislili su da će to biti kroz partnerstva s lancima restorana, pružateljima usluga prijevoza i slično, na način da bi ljudi glasovnim naredbama naručivali sve što ih zanima. Već u 2020. postalo je jasno da ništa od toga. Ljudi jednostavno nisu "zagrizli" i Alexa im nije trebala u tom smislu.

Milioni korisnika

Kontroverzno je bilo i plasirati Astro robot, zapravo Alexu "na točkovima". Koštao je hiljadu dolara i doživio debakl. Ukratko, Alexa je ostala, kako bi rekli Amerikanci, "one trick pony" i nije pronađen dodatni način monetizacije. Čeka li tako nešto i ostale asistente?

Bilo bi previše dramatično reći da da, ali samo zato što Google Assistant (81,5 milion korisnika) i Siri (77,6 miliona korisnika) imaju iza sebe mobilni segment pa lakše prosperiraju nego Alexa sa svojih 71,6 milion korisnika. Ali, svi dodaci kao zasebni hardver, loše prolaze i kod Googlea ili Applea te u tim kompanijama ne skrivaju da se muče kako uspješno plasirati asistente na tržište. Oglasi su ono za što se "love", ali korisnici nisu zainteresirani za još jedan uređaj koji bi ih bombardirao reklamama…