LI MEGA

Kineski monovolumen rekorder je u brzini punjenja baterija

Kineski Li Auto ušao je u brzorastući segment električnih monovolumena u Kini

Kineski Li Auto ušao je u brzorastući segment električnih monovolumena u Kini. Tamo će proizvođač automobila izazvati konkurente kao što su Volvo EM90, Zeekr 009 i Xpeng X9. Model je Li Mega i u mnogočemu je vrlo zanimljiva kreacija. Neobična krovna linija s kosim stražnjim krajem dobra je iz perspektive aerodinamike. Za svaki korak u kojem se koeficijent otpora smanji za 0,01, domet se povećava za 7 kilometara, prema Li Autu. Koeficijent otpora zraka samo je 0,215, a procijenjena potrošnja je skromnih 15,9 kWh/100 km.

Li Mega je također tehnološko čudo kada je u pitanju punjenje. Brzo punjenje trebalo bi biti moguće s snagom većom od 520 kW, a za samo 12 minutana punhjaču trebalo bi doći do 500 kilometara kilometraže, doduše mjereno u kineskom ciklusu vožnje CLTC, koji je tradicionalno naklonjen proizvođačima. No videozapisi, koji kruže internetom, pokazuju kako Li Mega na punjačima doseže čak 520 kW.

Koncept monovolumena posljednjih je godina postao iznimno popularan u Kini. Dakle, čini se da se zaboravljena automobilska forma polako vraća u modu, a vidjet ćemo hoće li se trend s Dalekog istoka proširiti i na Evropu. Li Mega ima motor s 400 kW, bateriju od 102,7 kWh i trebao bi imati doseg od 700 kilometara (CLTC) s jednim punjenjem. Planirano je da u martu krenu prve isporuke kupcima.