Raportova recenzija nedjeljom | Dumb Money: Reddit protiv Wall Streeta

Opće pravilo s filmovima o ekonomiji je da ih morate učiniti zabavnima. Formule, proračunske tablice i oporezive općinske obveznice nisu uvjerljiv film. The Big Short, vesela poruka Adama McKaya iz ruševina finansijskog sloma 2008., bio je pravi primjer ovog pristupa, pretvarajući dosadne koncepte u brzi komični triler koji čak i oni koji nemaju nikakav doticaj s ovom temom mogu razumjeti.

Saw X

The Creator

Expendables 4

Haunting in Venice

The Nun 2

Dumb Money nije baš takav - nema Margot Robbie koja objašnjava hipotekarne obveznice u pjenušavoj kupki - ali čini se kao da se igra na istom igralištu. Poput The Big Short, prati skupinu ljudi (ovdje: samohranu majku, studenticu, upravitelja hedge fonda, štrebera s burze) na čelu anomalije kasnog stadija kapitalizma; i poput tog filma, s laičkom lakoćom govori priču upozorenja o složenim konceptima - u ovom slučaju, o konceptu "kratkih stisaka". GameStop saga (koja se dogodila prije samo nekoliko godina) vidjela je kako se obični ulagači sukobljavaju s milijarderima iz hedge fondova, što je izazvalo 'kratki stisak' koji je prethodno uspavane dionice iznenada učinio izuzetno promjenjivim.

Ako to zvuči suhoparno, ne bojte se. Pomaže, naravno, to što se izvorni materijal na kojem se ovo temelji, nefikcijska knjiga Bena Mezricha The Antisocial Network, čini inherentno farsičnom, ispunjenom malim detaljima koji su čudniji od fikcije. Naš glavni lik, Keith Gill (razigrani Paul Dano), genij je za dionice koji se naziva internetskim nadimcima 'Roaring Kitty' i 'Deep Fucking Value', nudi finansijske savjete dok umače pileće komade u čašu šampanjca i pridobija publiku iz Reddit zajednice koji prvenstveno komuniciraju memovima. Ovo je priča o tome kako je cijela američka ekonomija fluktuirala kada je Elon Musk odlučio tweetnuti: "Gamestonk!!"

Režiser Craig Gillespie, koji je za sebe pronašao lijepu nišu pričajući priče iz stvarnog života sa satiričnim poletom i duhovitošću (I, Tonya, Pam & Tommy), prepoznaje apsurdnost svega ovoga i održava stvari stiliziranim, prozračnim i odvažnim. Ipak, posljedice priče iz stvarnog svijeta ostaju pri ruci: svaki lik predstavljen je svojim imenom i procijenjenom neto vrijednošću, u rasponu od 16 milijardi dolara do minus 45 hiljada dolara, što uloge Davida i Golijata postavlja u oštrim, kontrastnim terminima.

Ta napetost nije osobito duboka; konačna poruka filma Dumb Money, da milijarderi s Wall Streeta trebaju srušiti klin ili dva, teško da je nova. Ali ispričana je tako tečno i smiješno, sa širokom, sposobnom, gledljivom glumačkom postavom (osobito glumcima iz Pam & Tommyja, Sethom Rogenom, Nickom Offermanom i Sebastianom Stanom, koji se svi zabavljaju protiv tipa), da ćete na kraju poželjeti i sami uložiti nešto u GameStop.